Ingen helg på soffan

FREDAGKVÄLL
Direkt efter jobb begav jag mig till Ängelholm för att möta upp farmor & farfar, kusinerna samt mamma & pappa. I torsdags fyllde nämligen farmor år så för att fira henne hade vi bokat in en helkväll. Vi gick först och såg filmen Mamma Mia på bio. Jag har i och för sig redan sett den, men den var minst lika bra denna andra gång=) Ett restaurangbesök avslutade kvällen där vi alla blev riktigt mätta i magen. Inte ens en efterrätt orkades äta och då har det verkligen gått långt...;)

LÖRDAG
Förmiddagen ägnades åt att uträtta alla de ärenden som jag har lagt på hög under veckans gång. På vardagarna har jag aldrig tid att fixa med sånt så numera blir det lite av helgens uppdrag. Eftersom vi är spellediga så blev det en lång löprunda tidigt på morgonen. Jag hann också med en snabbvisit på stan, tillsammas med mamma, innan det var tid att bege sig till Åstorps sporthall. Åstorps damer hade hemmamatch mot Malmö FBC så då tog jag, lillebror och Emma tillfället i akt att kolla. Under matchen kom herr Pommer och bjöd mig och Emma på kanelbullar (var ju kanelbullens dag) samtidigt som han var generös med lite massage. Det samlade du lite pluspoäng för...;) Tack så mycket! När matchen var slut fortsatte jag och lillebror Philip till Helsingborg för att kolla in HIF - Elfsborg. När pappa vann en av delfinalerna i
HD-coachen så var priset två biljetter till HIF och dem passade vi då på att utnyttja i denna toppmatch. Matchen var sevärd och trots att det var lite kallt (har det någonsin varit varmt att kolla fotboll? Svar: Nej...) så var det många värmande ögonblick. När slutsignalen gick tog vi oss fort som attan till bilen för att bege oss hemåt. Jag var bjuden på fest till klockan 20 vilket medförde att jag endast hade 60 minuter på mig att göra mig i ordning och äta middag. Jag klarade tidsgränsen och känner mig faktiskt lite imponerad av mig själv...;)

LÖRDAGKVÄLL
För min och Emmas skull anordnade Micke fest. Det är sällan som vi kan festa och nu när vi väl var spellediga så tog han tillfället i akt=) Det blev en lyckad kväll och viktigast av allt var att jag, Emma och Alek blev 1:a i den musiktävling som Katta hade fixat. Vi vann ganska klart (för två poäng ner till tvåan måste ses som utklassning...) vilket var tur då våra vinnarskallar inte hade tolererat en förlust. Kvällen fortsatte på Cardinal och när vi står i kön för att komma in så får jag se ett bekant ansikte bakom mig, OS-finalisten Johan Wissman. Lite fräckt var det allt och dålig på att dansa var han inte heller...;) Du och jag Emma, då kan det gå hur som helst=) När vaderna värkte, magen kurrade och tröttheten smög sig på så ringde jag lillebror som snällt kom och hämtade oss. Tack för att du ställer upp för syrran!







SÖNDAG
Under förmiddagen har jag gjort en hel del "måsten" och snart ska jag iväg för att kolla Munka - Lindås herrar. Efter den matchen kommer jag inte att göra särskilt mycket utan jag ska försöka lägga mig tidigt för att vara utvilad till en ny jobb- och träningsvecka=)!


Kommentarer
Postat av: Elina

Ni verkar ju ha haft superroligt i lördags! Nästa gång ska jag med :) Ha en bra jobbvecka! Love you! Puss puss

2008-10-06 @ 07:45:40
Postat av: Emma

Elina varför var du inte med då???=) vi väntade på dig... nästa gång MÅSTE du med! =)

Tävlingen så jäkla viktigt med vinst ja! Tror de andra grabbarna förstod hur viktigt det var för oss.... gick nog ej att missa men vi vann helt rättvist =). Och viktigt var det att vi kom in på Cardinal... =). Nästa helg väntar ännu en spännande fest woohooo. Då är kameran laddad igen... =)

2008-10-07 @ 21:34:35
Postat av: Malm

haha, vilka bilder :)

2008-10-16 @ 21:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback