Dalen - FBC 9-4

På dagens samling lämnade Chrille och Sara ut vars en lapp till alla spelare. På den hade de skrivit tre egenskaper som de värderade högt hos varje individ. Det var ett bra initiativ och personligen fick mitt självförtroende sig en kick framåt. Tack för de värmande orden=)!

Om jag ska beskriva vår insats idag så blir det både ris och ros. I andra perioden var vi magiskt bra och spelade precis så som vi skulle göra. Vi hämtade upp ett 3-0 underläge genom att göra tre mål på åtta minuter. Vi slet för varandra och höll våra positioner. Det var ett härligt gó i gänget och känslan om att vi skulle få en bra avslutning var stark. I tredje perioden föll vi dock ihop totalt och vårt tidigare så diciplinerade spel fanns inte kvar. Nu i efterhand skulle det vara kul att se på video vad skillnaden mellan perioderna var. Det är svårt att hitta en konkret anledning och det hade vi fått om matchen hade varit bandad.

Något annat som vi också skötte galant var vårt spel i boxplay. Emellanåt kändes det nästan som vi hade mer bollinnehav än vad Dalen hade. Om det sen var de som hade en dålig dag eller vi som hade en bra låter jag vara osagt... 

Nu väntar en lång bussresa till Mora innan vi kan checka in på hotellet vid 02.30 i natt. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska lägga upp natten, men troligtvis lär det bli några timmars sömn i bussen för att sen avsluta den i sängen. Förhoppningsvis kommer jag inte ha några större problem med att somna=) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback