Rönnby - FBC Engelholm 12-8

I två perioder ledde vi matchen och med fem minuter kvar hade vi bara underläge med 9-8. Tyvärr lyckades vi inte enda fram, men det var i alla fall ett steg i rätt riktning. Matchen i sig är nog en av de märkligatse som jag har spelat. Inför den så var jag lite orolig för hur kroppen och min hosta skulle reagera på ett så högt tempo som det är när det är match. De första 40 minuterna var dock de mest långsamma som jag har varit med om. Det var gåbandy där Rönnby backade hem och tillät oss rulla mycket boll på egen planhalva. I tredje slängde Rönnby in sin första femma med landslagsspelare och de höll en klass för sig. Jag tror faktiskt att de gjorde alla deras nio mål i den perioden. Bortser man från den femman så var västeråsarna ingenting. De trodde att vi var så dåliga att de skulle kunna sätta sina stjärnor på bänken, men ack så fel de hade. Om de inte hade fått komma in i tredje hade det varit vi som hade kammat hem full pott. 

Det känns lite surt att vi inte fick med oss något poäng, men sen får vi skylla oss lite själva när vi låter dem utnyttja våra misstag. Vi visste ungefär hur de skulle spela och borde kanske därför ha kunnat stoppa dem lite bättre. I övrigt följer vi vår game-plan på ett ypperligt sätt och nu är det bara till att ladda batterierna till matchen mot Huddinge. Håll tummarna för oss=)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback