Fotbollen är på intåg

Under gårdagen ringde klockan 07.00. Pga av julfesten hade jag bara fått 4.5 timmars sömn och jag hade mer än gärna velat stanna kvar under täcket. Det var dock inget alternativ då jag skulle iväg på fotbollscup. Inomhusturneringar är riktigt roligt och när jag väl hade gett mig iväg så kände jag mig redo för spel. Det bjöds på tufft motstånd och sett till divisioner var vi det lag som spelade i lägst. Det var bl a Stattena från allsvenskan, Eskilsminne från division 2 och Råå från division 3 som satte ribban för en turnering med duktiga spelare. Vårt facit blev en vinst, en oavgjord och tre förluster. Bortsett från en plattmatch så bör vi vara nöjda med vår insats.

Något som jag konstaterade var att kroppen inte är van vid sån här typ av träning. Varje match varade i 13 minuter och därefter var det 1.5 timmes paus innan det var tid igen. Denna procedur upprepade sig fem gånger och ju längre dagen gick ju mer lik ett kylskåp blev jag. Det var stelt till tusen och i kombination med att jag inte har rört en fotboll sen min sista seriematch i början av september (jag har kickat lite med en innebandyboll, räknas det...?) gjorde att jag och bollen var ovänner vid ett flertal tillfällen...;) Det var i alla fall kul att komma i kontakt med den stora runda igen och jag kan inte påstå annat än att några muskler är lite gnällande idag. Om inget annat så var det på tiden att de rostiga fotbollsrörelserna fick dammas av och få sig en dos träningsvärk=)


Kommentarer
Postat av: Ida

Det märktes inte det minsta att det var så länge sedan du rörde en fotboll. Bollgeni är kanske ett ord man kan säga om dig. Det spelar nog inte någon roll vilken boll du rör vid. Kommer inte ihåg hur det gick på bowlingen? Själv hade jag svårt att ta mig upp ur sängen i söndags. Har fortfarande ont i sittknölarna efter de "ljuvliga" träbänkarna som vi nötte i några timmar.

2008-11-25 @ 01:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback