Vem kommer att styra rodret?

Den gamla kartan är borta och vi har istället fått en ny att följa. Vår påbörjade stig har därmed lämnats för att ge oss möjligheten att vika in på en annan väg. Frågan är nu var vi kommer att hamna...

Vad som har hänt denna vecka har nog de flesta koll på, samarbetet mellan FBC Engelholm DE och Christian Hägerström har upphört. Beskedet nådde oss spelare i onsdags då vi samtidigt blev ombedda att inte kommentera det inträffade i media. Dagen efter, när jag var på jobb, så ringde plötsligt min telefon:

- Hej, det är Lennart Norrlöv från HD/NST. Vad har du för kommentar om att Christian inte är er tränare längre?
- Alltså nu får jag tyvärr vara lite tråkig. Vi får inte lov att kommentera vad som har hänt och därför hänvisar jag dig till Johan Karlberg istället.


När samtalet var avslutat tog det inte många minuter förrän Johan ringde upp och gav mig tillåtelse att
svara på frågan. Journalister kan tydligen vara ganska envisa...;) 

I fredags hörde jag av mig till Chrille för att fråga hur allt kändes. Han verkade ha tagit det hela ganska bra och jag är övertygad om att vi kommer se honom i hallen under våra hemmamatcher. Som han själv uttryckte det:

- Ni lär höra mig på läktaren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback