Tre veckors uppehåll var tillräckligt, nu drar försäsongen igång

Igår hade vi uppstartsmöte där vi fick träffa vår nya fystränare från Piteå, Stefan Sandlund. Av honom fick vi en inblick i hur de närmsta månaderna kommer att se ut; träning måndag, tisdag, onsdag, fredag och lördag. Vi vet alltså hur vi ska spendera våra sommarkvällar... Jag måste ändå säga att det känns inspirerande att träna under en så pass kunnig person. Han vet vad han snackar om och gör vi bara som han säger så kan vi nog också börja kalla oss vältränade=) Jag pratade med min fotbollstränare och han var en som blev glad över våra tider. Nu kan jag ju faktiskt vara med på våra torsdagsträningar samtidigt som vi i stort sett alltid spelar söndagsmatcher. Så länge kroppen tycker det är okey kommer jag att köra på, vila kan jag göra när jag blir gammal...;)

En av våra mest omtyckta spelare har nu bestämt sig för att ta ett steg längre i sin karriär. För sin personliga utveckling tycker jag att hon gör helt rätt val, dock kommer hon att vara grymt saknad hos oss. Vi har upplevt många härliga minnen och nu är det dax för henne att bygga på dem med sina nya upplevelser. Jag önskar dig ett stort lycka till och du är när som helt välkommen tillbaka igen=)!

Kommentarer
Postat av: Ingridiume

Hej, det var typ 100 år sedan Sandlund flyttade från Piteå... han borde kunna räknas som Umeåbo nu mer *ler*.
Grattis... den killen vet vad han gör... vilka muskler du kommer att få... (och träningsvärk)
Ha en skön fotbolls-sommar (hur orkar du?)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback