Fotbollsmatch: Västra Karup - Munka/ÄFF 3-5

Den otur vi hade mot Wormo vände nu istället till tur. Att vi ledde med 0-3 i halvlek var allt annat än rättvist och jag tror nog att vi fick 100 % utdelning på våra avslut under de 45 första minuterna. Jag tycker dock att Västra Karup är bra mycket bättre än vad deras tabelläge visar och jag hade inte sagt så mycket om matchen hade slutat oavgjort. Offensivt har de några riktigt vassa spelare och det är väl främst defensiven som är deras akilleshäl. Bengan uttryckte det bra efter matchen:

- Ett topplag har tur.

Som nykomlingar har vi fått en underbar start i serien och jag hoppas att vårt fina flyt håller i sig ett bra tag framöver=)!

Värt att notera:
* Planen var rena drömmen och har verkligen skötts med omsorg.
* Vi hade inte en enda hörna medan Västra Karup säkert hade tio stycken. Deras var dessutom riktigt farliga...
* Jag som i stort sett aldrig nickar hann inte ducka på Beas klockrena inlägg och skrällen var ett faktum...;)
* Domaren kändes mer svart än grön och när till och med vi reagerade på att han gynnade oss i sina beslut så har det gått långt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback