Fotbollsmatch: Munka/ÄFF - Eskilsminne 4-3

Dagens motståndare var Eskilsminnes b-lag som förra säsongen trillade ner från division 3. Det var ett ungt lag med tjejer som hade mycket boll i sig. Något jag tyckte de gjorde extra bra var deras lösningar i trängda situationer. De bildade allt som oftast de berömda trianglarna för att på ett lätt sätt spela sig förbi en jagande motståndare på ett eller två tillslag. I övrigt tyckte jag att vissa av deras spelare betedde sig en aning illa mot sina lagkamrater. Att gnälla och klaga höjer inte prestationen för någon... Det känns i och för sig mer som deras probem än vårt, men utåt sett ser det inte snyggt ut! För andra matchen i rad får jag väl även medge att vi hade lite flyt. Visserligen ledde vi med 3-1 en bit in i andra halvlek, men sen började raset. Eskils fick både reducera och kvittera innan vi lyckades få in det avgörande målet. Att vi fick med oss en trepoängare känns grymt viktigt=)!

Jag vet egentligen inte om jag vågar skriva att jag bara spelade 55 minuter då det var en skada som stoppade mig från att fortsätta... Jag lär väl bli halshuggen från tupparna på innebandyn som inte är särskilt förtjust i den här lite större bollen...;) När det hände blev jag riktigt rädd då jag högt och tydligt hörde hur något knakade i foten. Jag tror dock inte att det är särskilt allvarligt utan det känns som en vanlig stukning, skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback