Träningsmatch: IBC - Strövelstorp 11-2

Strövelstorps damer hamnade på en sjunde plats i div.2 och nu väntar ett kval som vi håller tummarna för att de kommer fixa. De ville ha ett genrep mot oss, vilket vi gärna ställde upp på. Personligen tyckte jag det var en ganska tuff match med ett realtivt högt tempo, eller i alla fall sa min kropp det efteråt... Visst är man väl en aning sliten i musklerna efter en hel säsong, men kred till Strövels som slet på och i alla fall tröttade ut mig=). Trots 11 insläppta mål tyckte jag att deras målvakt Hanna gjorde ett bra jobb. Hon stod för några riktigt vassa räddningar! Hos oss ger jag ett extra plus till F16-tjejen Möller som spelade klokt. I övrigt gjorde vi andra vad vi skulle och emellanåt fick vi till några riktigt fina kombinationer=) Härligt jobbat tjejer!

Imorgon väntar ett innebandypass innan vi gör vår sista seriematch (peppar peppar, ta i trä...) för denna säsong. Västerås är målet, där slutspelslaget Rönnby väntar. Givietvis kommer vi göra allt för poäng, det känns alltid roligare att slippa avgöra en tabellplacering på målskillnad=)!

Lördag 8/3: Rönnby - IBC

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej Emlan!
Tack för ditt meddelande, det var roligt att höra=) Hoppas nu allt går bra för er på lördag, klart ni kan rubba dom med era vinnarskallar, kanske så ses vi där om jag har tur att lirka mig ur ett annat uppdrag men vad gör man inte för de som står närmast hjärtat=) Hälsa alla från mig! kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback