Munka/ÄFF - Svalöv 4-4

Resultatmässigt var det en svängig match där Svalöv snabbt tog ledningen med 2-0. Vi jobbade oss tillbaka in i matchen och kunde både reducera och kvittera innan pausvilan. I andra halvlek tilläts vi till och med att ta ledningen med 3-2 innan Svalöv satte in en extra växel och gick upp till 4-3. Det kändes lite som om det resultatet skulle stå sig, men med ett par minuter kvar lyckades vi kämpa oss till en kvittering, vilken lycka! Hela laget ska ha ett stort beröm, men ska jag höja någon lite extra så blir det fjortonåriga Lina Persson. Hon är en riktig bollbegåvning och är dessutom helt undarbar att spela med. Hennes lycka vid vårt 4-4 mål berörde verkligen, så härlig!

Glädjan byttes dock snabbt till förtvivlan då det visade sig att det hade varit inbrott i alla omklädningsrum under tiden som vi spelade. När vi kom in i vårt låg väskorna huller om buller. Neccessärernas innehåll låg uttömt på golvet och det mesta var länsat. Min mobil och bilnyckel var skönt nog kvar så det enda jag blev bestulen på var mina kontanter. Det var dock värre för många andra... Ett par stycken var av med sina telefoner och det värsta av allt var att de hade tagit en i lagets vigselringar samt ett halsband som hon hade fått från sin pappa när han gick bort. Hur kan man bara göra något sånt?! Det går ju inte att ersätta med några pengar i världen... Ibland undrar man om vissa människor saknar ett samvete...


Kommentarer
Postat av: lilla lina

jag skulle in på fbcs hemsida men istället hamna jag inne på din blogg vilket jag blev väldigt glad över. jag hoppas att allt är bra med dig. jag hörde det med ditt knä :/ usch. tycker så himla synd om dig. jag hoppas verkligen att det blir bättre! jag vill tacka för det fina du skrev till dig här i ditt blogg inlägg. jag kan bara säga detsamma. du är en extremt härlig tjej. du har stöttat mig och alltid varit så snäll och mån om mig, precis som med alla andra. både på plan och utanför. du är enormt rolig och bra att spela med. vi har fungerat bra tillsammans tycker jag och vi har många fina fotbollsminne tillsammans. jag hoppas vi får en repris på det i framtiden? jag ska inte dra ut på min kommentar mer än vad jag gjort men jag vill bara tacka för denna tiden tillsammans med dig där uppe i anfallet. även alla andra men spceillt dig. du är välkommen tillbaka till äff ifall du har lust, det vet du. ta väl hand om dig och ha det bra! grattis till jobbet förresten! pappa säger ofta att han träffar dig på bussen. stort lycka till med både fotbollen och innebandyn. jag har sagt länge att jag ska komma och kolla på dig men det är inte så lätt nu när du är skadad. jag saknar dig emlan! / lina persson

2008-12-12 @ 18:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback