Personalfest med mitt nya jobb Nyström & Partners

I fredags var det då tid för mig att för första gången möta mina nya arbetskollegor. Vi slöt upp på Pålsjö Krog för en fördrink (dock vatten till mig eftersom jag var körandes). Därefter bagav vi oss till minigolfbanan för att svart på vitt ta reda på vem som var bäst respektive sämst. Sett till hur det gick för mig så är det svårt att tänka sig att jag faktiskt lägger ner i genomsnitt 8-10 timmar per vecka med klubba och boll... Det började uruselt med att jag fick en tia på första banan, men sen gick det skönt nog lite bättre. Segrare blev jag dock inte, utan det var en golfare som kammade hem det priset. Kvällen fortsatte därefter med middag på Vikingstrands restaurang.

Kvällens citat:
Anställd: Ska du inte ha mer äv din förrätt?
Jag: Nej, jag är klar. (Var bara lite creme fraiche kvar på tallriken)
Anställd: Släng över din tallrik till mig så tar jag dina rester...

Ja de var ju inte direkt blyga och vissa tog sig friheten att norpa både det ena och det andra från grannens tallrik...;)

Sammanfattningsvis var det en trevlig kväll och det känns skönt att ha träffat sina kommande arbetskollegor under lite avslappnande förhållande. De verkar vara en väldigt tight grupp och jag tror inte att jag kommer ha några större problem med att trivas. Den 22 september börjar allvaret och det kommer säkerligen bli en krävande, men spännnade, vinter=)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback