Jag är i alla fall stolt över vad vi presterade!

Igår diskuterade jag och Emma om varför de lagen som tappar poäng mot oss alltid har en "dålig dag". Har de kanske svårt att acceptera att vi inte är så kassa som vi "borde" vara. Det kanske till och med kan vara så att det är vi som gör dem dåliga...?! Nej givetvis inte, vi är ju ett lag som egentligen inte ska ligga i elitserien, som ska komma sist och ramla ur. Det tänkte jag inte på...

Rönnby: Vi spelar vår sämsta match hittills!
Mora: Engelholm passar oss dåligt!
Karlstad: Vi skulle vunnit mot Engelholm!

Något som jag mer har fundert över är reaktionerna efter vår rekordmatch mot Falun. Det är många som har reagerat på att vi släppte in tolv mål, men det är inte någon (vad jag har sett) som har reagerat på att Falun faktiskt släppte in elva mål mot oss. Hallå, det är väl en större skam?! Att ett bottenlag släpper in många mål mot lag som ligger i toppen är väl inte jätte konstigt. Jag tycker dock det är konstigt hur ett toppenlag kan släppa in elva mål mot ett bottenlag, men det är jag tydligen ensam om...

För att våga vinna måste man våga förlora! Det går inte att fega utan i varje match är det något du måste offra, något som du måste vara beredd på att förlora. I lördags satsade vi vårt försvarsspel med en förhoppning om att vi skulle skapa mer framår än vad vi läckte bakåt. Denna gång gick det inte hem, men vem vet, vi kanske lyckas nästa gång...!

Kommentarer
Postat av: christian

Bra skrivet, som vanligt =) Gillar kommentaren i dalademokraten (deras tidning) av KAIS tränare. "Efter ett par skador fick vi stundtals till och med gå runt på 3 backar..." HAHA

2008-01-31 @ 14:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback