IBC - Falun 11-12

Närmre kan vi helt enkelt inte komma. Det var en helt osannolik match och det är helt ofattbart att vi kan förlora när vi gör elva(!) stycken mål. Om jag inte är helt ute och snurrar så har vi på våra 3.5 år i elitserien max lyckats göra ett mål per match när vi mött just Falun. Denna gång rasslade det till ordentligt och det känns riktigt ruttet att vi inte fick med oss något poäng! Publiken drogs mellan frustration och glädje och det var en match i sig att studera deras ansiktsuttryck=) Efter första perioden hade vi underläge med 2-5 och det var nog många som trodde att matchen redan var avgjord. Vi ville däremot något helt annat och på 47 sekunder gjorde vi tre stycken mål, sanslöst! Inför tredje perioden ledde vi med 9-8, men då var det dax för Faluns magiska 47 sekunder där de också fick in tre snabba mål.

Det finns inga ord som kan beskriva hur det kändes när slutsignalen ljöd. Givetvis var jag grymt besviken över att vi inte fick med oss något poäng, men å andra sidan måste vi ända vara lite nöjda med vad vi presterade. Efteråt var det en del som tyckte det var dåligt av oss att vi släppte in tolv mål. Jag skulle hellre vilja säga att jag tyckte det var bra av oss att vi gjorde elva stycken på ett lag som ligger på en femte plats i serien och som inför matchen hade en målskillnad på 86-61 efter 17 spelade matcher. Att det sen inte räckte är en annan femma, men jag anser ändå att det var en större bragd att göra tolv mål än att det var en flopp att släppa in elva...!

Elinas kommentar efter matchen: "Jag kollade på text-TV, blev det verkligen 11-12? Det stod inte fel så att det skulle vara 1-12 istället? Det var du nog inte ensam om att undra...=)

NÄRA SKJUTER INGEN HARE, så sant som det var sagt...

Kommentarer
Postat av: Elina

Förlåt menade verkligen inget illa... O de fick jag bevis på i söndags, grym match av er o av dig! Riktigt roligt att se, bästa på länge =) Bra bilder ;) Love you! Puss puss

2008-01-28 @ 22:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback