DM: Malmhaug - IBC 2-8

Det var en semifinal med smickrande siffror för malmölaget (div.2). I andra och tredje perioden satte vi upp ett tempo som de inte riktigt hängde med i och det kändes som om vi spelade ett långt långt power-play. Resultatet var i underkant, men i DM är det ju givetvis segern som är det viktigaste=)! Nu väntar en final mot något av Skånes div.1 lag.

Innan matchen sa jag till mamma & pappa att nåde den spelare som stöter till mitt knä... I slutet på andra perioden trillar jag själv rakt på det och det var ingen skön känsla alls. Jag fortsatte att spela och nu är det lika stelt som det var innan i veckan. Enligt Lasse är det en mjukdelsskada och det enda som kan sätta stopp för spel är min smärtgräns. När jag nu vet att svullnaden och knivhuggen inte är något allvarligt är det bara att köra på. Min smärtgräns är väldigt hög (ibland nästan för hög...) och den kommer inte få hindra mig i första taget=)

Enligt Scott och Jullan var det en spelare i motståndarlaget som var rädd för mig... Så fort jag kom så flyttade hon tydligen på sig=) Det gjorde hon i och för sig rätt i, står hon i vägen får hon skylla sig själv. Jag vill fram till vilket pris som helst, en tackling är inget jag drar mig för...;)

Tack för maten Lasse, snacka om att välja rätt bil=)!

Lördag  25/1 kl.14.00: IBC - Falun
Söndag 26/1 kl.14.00: IBC - KAIS Mora


Kommentarer
Postat av: Ingridiume

Shit att ni inte fick vinna, grattis till att ha skrivit historia... målkalas ... japp


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback