Endre-IBC 16-3 och Täby-IBC 9-4

Efter dessa två förluster säger jag bara: "Ingen kommentar!" Matchanalyserna lämnar jag till någon som känner sig manad att prata om det och själv väljer jag istället att fokusera på andra delar...=)

* Mot Endre lyckades jag finta av två personer samtidigt. Hur jag bar mig åt vet jag dock inte och jag hade aldrig klarat av att göra om det en gång till=)!

* Denna resa följde vår korsbandsskadade Tapper med. På lördagen var hon grymt sugen på att lira så hon stod och sköt en del på uppvärmningen. Rätt som det var vred hon sitt knä ännu en gång och nu får hon börja om på nytt igen. Jag hoppas inte att det försummar alltför mycket tid i rehaben, men nu har du kanske lärt dig en läxa... Va rädd om dig!

* Mot Endre hade vi nog rekord i antal självmål under en och samma match...

* Under hela min innebandykarriär har jag aldrig tagit sönder någon av mina klubbor. På lördagen hände det dock, min favoritklubba knäcktes rakt av och reservklubban fick plockas fram. I Täby-matchen var det sen dax igen. I början på andra perioden går även min reservklubba i två bitar. Några fler klubbor hade jag inte med mig för hur stor är egentligen sannolikheten att man ska ta sönder två klubbor under en helg? Vi är relativt få rightare i laget så utbudet av klubbor var inte särskilt stort. Snällt nog erbjöd sig Ursin att jag fick låna hennes, men hon är kortast i laget och en klubba som knappt når upp till mina höfter kändes inte särskilt aktuellt...;) Jag fick istället ta Scotts gamla klubba vilket gick hur bra som helst. Det var en sån som jag hade förra säsongen så helt ovant var det inte även om våra hookar var väldigt olika...=) Tack för lånet i alla fall!

* Täby står inte högt i kurs hos många i vårt lag! Det fanns spelare och famlijemedlemmar som hade attitydsproblem. Efter denna match ligger de i toppen på min lista över vilka lag som jag inte unnar framgång, mina lyckönskningar kommer de inte få (så länge det inte gynnar Engelholm vill säga...)

* Emma hade varit huslig och bakat muffins, supergoda=)!

* Christer Sjögren?? Ett ypperligt bevis på vilka det är som röstar i melodifestivalen, skandal! Om den låten kommer vara det svenska bidraget skäms jag!

* Ursin och Tina är ett släkte i sig=) Var får de allt ifrån?!

* Vissa visar sitt humör tydligare och längre än andra...

* Becca måste ha rekordet i att kunna snyta sig så högt som möjligt!

* Efter att Elle i cirka en timme stått och pratat i telefon utomhus kommer hon frysandes in i stugorna. "Ursäkta att det tog sån tid, men jag pratade med mamma" Haha, det var nog bara du själv som trodde på den...;)

* Sista filmen på hemresan var Ladder 49. I slutet satt vi väl alla mer eller mindre och snyftade, men inte Scott, hon storbölade=)!


Kommentarer
Postat av: Elina

Kul att läsa lite tankar från helgen! Jag tror på er och vet att ni kommer att fixa detta. Kämpa på & lycka till! Love you! Puss puss

2008-02-11 @ 15:48:04
Postat av: nelle

Haha tycker det var starkt av dig att spela med någon annans klubba, det är inte lätt... Samtidigt som du inte hade något val :) .... För övrigt så är Ladder 49 en av de bästa filmerna nånsin! :) Ses ikväll gumman

2008-02-11 @ 15:53:39
Postat av: Emma

antar att det med humör var riktat mot mig.. vet inte hur jag ska tolka det bara.. ville vara för mig själv av olika anledningar, upplevde inte att jag störde någon annan....ses ikväll

2008-02-11 @ 16:15:08
Postat av: becca

haha älskar att läsa din blogg.. haha klart att man måste ut med skiten men kan inte hjälpa att det låter så högt.. haha!

TACK för HELGEN! DU E SUPERDUKTIG!

2008-02-12 @ 18:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback