Balrog - IBC 7-3

På förhand skulle detta vara en lätt match för Balrog, men IBC´s vinnarskallar ville något helt annat. Våra förutsättningar var ju som sagt inte de bästa, och sett till det gjorde vi en bragdinsats. Vi hade 4-3 ett tag, men i sista perioden märktes det att vi var trötta. Det var i och för sig inte var så konstigt då vi hade kört press på nio spelare medan stockholmarna hade gått runt på tre(?) femmor. För att alla skulle få plats att byta om fick vi två omklädningsrum... Vi nöjde oss dock med ett...;) Våra uppvärmningsled såg löjligt korta ut när vi sprang fem spelare i två led, medan Balrog hade en lång svans med spelare. Räknade jag rätt så var de 18 stycken... I vårt bås stod dessutom 20 stolar när vi egentligen bara behövde fem stycken... Många skämt om vår trupp hann vi i alla fall dra=) Vid vårt lunchstopp fick alla plats vid ett bord. Hur ofta händer det...?!

Inför denna säsong kom Becca från div.2 klubben FC Helsingborg och har under detta år bara stått två DM-matcher samt sista perioden när vi mötte Balrog hemma. I lördagens match tog hon verkligen till vara på den chans hon fick och gjorde flera kanonräddningar. För egen del gick det inte alls bra, men som jag sa till henne efteråt bjöd jag Balrog på chanser för att hon skulle få glänsa...;) Maria Ursin gjorde sin första hela match och skötte det galant! Vi hade även med oss F16 tjejen Evelina Wahlström som fick ett par byten i slutet vilket hon också gjorde bra. Av de senaste fyra säsongerna är detta det bästa resultatet mot just Balrog, jag är riktigt stolt över lagets prestation!

* Precis som vanligt sover de i bakre delen av bussen tills det är dax för lunchstopp. Själv kvicknar jag till runt nio-tiden för att äta den gudomligt goda frukost jag har tagit med mig...=) Att sitta helt tyst är väl sådär kul och det är tur att Ursin och Becca alltid håller sig vakna. Jag flyttade fram till dem och där fick de dras med mig tills övriga i bussen hade vaknat...;)

* På ett rastaställe vi stannade på hade de ett helt godisparadis där alla passade på att unna sig lite godsaker. Jag var mitt uppe i att välja sorter när jag nästan springer rakt in i ett välbekant ansikte. Först kopplade jag inte riktigt, men sen såg jag att det var Andreas Lundstedt från Alcazar. Snabbt som attan försvann Jullan mot toaletterna då hon inte ville riskera att vara i närheten om vi skulle råka göra bort oss. För skojs skull hade vi tänkt gå fram och fråga om vi kunde få ta ett foto av honom för att en i vårt lag så gärna ville ha det, men inte vågade fråga själv. Vi skulle därefter ha pekat på Jullan... Med risk för sura miner struntade vi i det och nöjde oss med att se att hans favoritgodis var lakritsstänger och hårda karameller...;)

* Scott slutar aldrig att förvåna. Varje resa har hon med sig något skumt att äta. Oliver, färsk vitlök eller keso (hon äter det direkt från burken...) är bara några av hennes favoritgodsaker. På hemvägen tog alla utom Scott fram sina godispåsar, hon plockade istället fram sin Brieost. Inga krusiduller alls utan hon åt den som den var... Det ska tilläggas att en Scott-frukost består av ett Mars och en Coca Cola...=)

* På hemvägen skulle det ses skräckfilm. Det var helt svart ute och vi åkte på en ödslig väg med en massa skog runt omkring. Mer skrämmande miljö få man leta efter...;) Täcken och kuddar åkte fram och vi satt inte längre en på fyra säten, nu satt vi trångt. Om vi var rädda? Nej nej, bara lite skrämda...;)

* Evelina, tack för lånet av dator och internet! Det var tur att någon hade det med sig så att vi kunde följa melodifestivalen i bussen. Att det sen inte var någon höjdaromgång är en annan femma...

Kommentarer
Postat av: Emma

haha kan riktigt se Jullan framför mig! Scott är i en klass för sig när det gäller mat! haha Riktigt trist att jag missade resan men skickade min syrra fick duga haha hade dock gärna varit med.. alla resor vi gör är ett nytt äventyr =) Och på lördag är de schlagerkväll längtar!!

2008-02-25 @ 11:47:51
Postat av: Elina

Det är alltid så roligt att få höra om era resor, alltid lika händelserika :) Och det roliga är att ni verkar ha superkul trots att resultaten inte alltid går er väg. Love you! Puss puss

2008-02-25 @ 14:26:48
Postat av: nelle

HAHAHAH fan vad pinsamt :P nu kan typ aaaaaalla läsa om mina fantastiska matvanor :D hahahah! go träning igår. hoppas på repris nästa söndag :D puss gumman

2008-02-25 @ 18:55:49
Postat av: marrris

fan vad bra lirat, faaan inse vilken ångest jag har som inte följde med :( nelle är alltid nelle, hon slutar aldrig förvåna osss :) ses imorgon på mötet?? puuss baby :)

2008-02-25 @ 20:01:28
Postat av: becca

lite seg på att svara.. men brukar alltid läsa din blogg innan jag ska nanna för det står alltid något pos elelr något roligt. Att läsa om våra resor på ditt beskrivande sätt är underbart.. fan vad roligt vi har det ! tack för den fina omtanken.. värmer! OCH EMLAN; DU VAR VISST DET BRA! SÅÅ glöm de andra tankarna ! :)
Godnatt :D

2008-02-28 @ 21:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback