Olika förutsättningar för att lyckas

Två dagar i rad har väckarklockan ringt klockan 05.00 för mig, Madde, Carro och Linda. Anledning? Carro ville ha sällskap på några morgonpromenader. Det har blivit en bra start på dagen samtidigt som jag med gott samvete kan ta mig en liten tupplur på eftermiddagen. Den förmånen är det dock bara jag och Linda som har då vi fortfarande har semester. Att vi dessutom har utnyttjat den ett par gånger är inte någon hemlighet...;) För egen del känns det viktigt att vänja kroppen vid de tider som kommer gälla när jag börjar jobba. Inte för att det blir några jätte skillnader (tror inte jag har sovit längre än till 7.00 under hela min semester), men det jag kommer sakna är den 15 minuter långa eftermiddagsvilan som jag brukar unna mig=)

Det är egentligen inte förrän nu som man inser att man borde ha varit kille och satsat på en annan idrott. Det är flera gånger som jag har stött på Rögles herrlag på gymmet när de har kört ett gemensamt förmiddagspass. Efter det åker de hem för att äta och vila innan de har träning fråmåt kvällen igen (eller hur nu deras planering ser ut?!) Jag tror inte att det är någon i den truppen som har ett jobb sidan om sin hockey. För ett tag sedan, innan de tog steget upp till elitserien, pratade jag med en av spelarna och då berättade han att han hade försökt sig på att jobba heltid kombinerat med en hockeykarriär i den näst högsta serien. Inte ens det hade gått utan efter två månader drog han ner på det och jobbade bara tre förmiddagar i veckan. Själv ska man jobba måndag-fredag mellan 8-17 (om inget annat så för att ha råd med medlemsavgiften på 2200 kr) för att sen direkt bege sig till träning. Efter det lär man väl vara så slut att det bara är sängen som lockar. När det sen blir helg är det ingen lugn och ro utan då ska full fokus ligga på matcherna och har man tur är det hemmamatch så att man slipper resa 150 mil i buss för att spela... Bitter? Nej, egentligen inte. Jag är glad över möjligheten att få utöva en elitidrott som jag verkligen brinner för. Det hade dock känts en aning rättvisare om vissa pengar hade funnits i denna sport också. Vi lägger trots allt ner väldigt mycket tid på träningen, precis som hockeyspelarna... 

Kommentarer
Postat av: Pillan

Bra skrivit vännen!Du brinner verkligen för innebandyn det märks och det är kul tycker jag!Du é grym!!



Love U!



Puss

2008-08-14 @ 16:08:17
Postat av: Elle

Du har så rätt Emlan! Ska öppna min blogg igen om du vill veta, ska uppdatera lite av vad som händer här uppe. Ha de bra ta hand om dig kram

2008-08-14 @ 23:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback