Vi har alla våra styrkor och svagheter

På gårdagens träning låg fokus på skott. När frågan kom om vem som behövde extra hjälp med att "lära sig" skjuta var vi många i laget som räckte upp handen och det blev därmed Krille som fick utse fem stycken. Han var inte sen med att peka på mig och när Sara började instrurera förstod nog även hon anledningen till det. För mig existerar inte slagskott utan jag använder enbart drag- och handledsskott. Mina lagkamrater jämförde mig med en golfare, men golfaren är nog mycket mjukare i sina rörelser än vad jag är... För några år sedan sa min tränare så här:

- Det är nog ingen idé att du övar på slagskott. Jag tycker istället att du ska utveckla ditt dragskott för där har du mycket större potential...

Nu har jag i alla fall bestämt mig, efter stränga order från Sara, att jag ska mjuka upp mina handleder med boll och klubba här hemma. Ett par minuter per dag skulle räcka och jag ska verkligen gå in för att få bort min kylskåpsstämpel...;)


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha du jag är ingen skott gud jag heller.. haha men vi är bra på att bära vatten! =) så det kompensera väl en hel del =). På fredag ska vi ha skoj! =) hörs imon. puss

2008-08-12 @ 20:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback