Ra ta da ta da

I lördags vankades det fest. Jag och Emma blev hembjudna till Bramsell (kan man kalla det för en tradition nu kanske?!) och givetvis tittade vi efter så att han hade fixat allt som fattades sist...;)
* Handtvålen -  var på plats i badrummet 
* Ketchup och senap - det fanns kvar av det vi använde förra gången
* Hushållspapper - när vi kom fanns det, men allt eftersom kvällen gick så tog det slut...
* Vinöppnare - vi såg ingen, men Martin påstod att han hade köpt en bara det att han inte hittade den just då... Jo eller hur...;)

Strax innan klockan slog tolv begav vi oss ner till Peppes Bodega. Kön var gigantisk, men som tur var hade vi varit nere tidigare och tagit stämpel, skönt! Det var dock lika mycket folk inne på stället och det var ingen höjdare alls. Nu hade jag inte druckit något och i nyktert tillstånd blir man alltid mer känslig, men fy vad svettigt och trångt det var! Visst var det kul att där var mycket folk man kände, men det finns ändå en gräns. Kvällens standardfråga jag fick var dessutom: "Varför festar du inte?" Så därför tänkte jag en gång för alla redogöra för mina anledningar:
1. Jag tycker inte att idrott och alkohol hör ihop. Jag accepterar att andra dricker under just denna turnering eftersom den är som den är, men själv skulle jag aldrig göra det.
2. Vi hade tagit oss vidare till slutspel (nej jag blir aldrig bakis) och vid alkoholkonsumtion så påverkas koncentrationsförmågan. Det finns dessutom en risk att man går in fel i situationer som man inte hade gjort med ett piggt huvud. Om jag hade skadat mig pga av en sådan sak så hade jag aldrig förlåtit mig själv!

Folk får tycka att jag är tråkig, överseriös eller vad de vill, men hur som helst så hade jag det riktigt trevligt utan alkohol i kroppen! TACK FÖR EN OFÖRGLÖMLIG KVÄLL=)!

Every little dream spelades flitigt, inte visste jag att den var så populär...;) Rulla ner rutorna, höj volymen och gasa!












Kommentarer
Postat av: pillan

Hej vännen!Ni ser ut att ha haft riktigt kul=)!Måste uppdatera mig lite sen=)

Love U!



Puss,puss

2008-08-05 @ 22:10:37
Postat av: Ullis

Det går att ha roligt nykter eller hur, under alla år jag spelade var jag ute mycket men drack aldrig en droppe. Det aldra roligaste är ju att vi kommer ihåg vad alla andra glömmer ;) Hoppas allt är bra med dig, här är allt bra igen. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback