Vem bestämmer vilka önskningar som slår in...?!

På lördag är det dax för det som är många innebandyspelares dröm, final i Globen. Tänk att få spela inför fullsatta läktare och kämpa om att vara bäst i Sverige. Ja eller bäst i världen, välj själva=)!  Det närmsta jag har kommit denna gigantiska byggnad är när vi på våra resor har lyckats skymta bollen genom bussrutorna. Bara en sån sak har känts overkligt. För några år sedan gjordes det ett jippo i samband med vår hemmamatch mot Boden. Vi spelade i Idrottens hus inför en publik på 1000 personer. Jag var nog inte ensam om att ha gåshud när alla skrek IBC och klappade för bara oss. Jag vet att detta antagligen inte är i närheten av vad spelarna upplever i en SM-final, men för mig var det stort. Jag kommer aldrig glömma den dagen och det är för såna matcher som alla "gristräningar" går att ta sig igenom. Att offra en grillkväll på stranden för att istället svetta sig igenom en fyspass känns helt okey när man får en sån adrelaninkick tillbaka. Jag vill uppleva det igen, och jag hade varit överlycklig om vi hade fått chansen!

Både dam- och herrmatchen sänds på TV, men tyvärr så jobbar jag till klockan 16 och kommer därför inte hinna se särskilt mycket. Så här har det varit för mig under alla de år som matcherna har visats på TV. Nästa år har jag förhoppningsvis fått ett vardagsjobb och jag har lovat mig själv att om inte FBC-engelholm tar sig till final ska jag åka upp och se matcherna live=)

Hur många botten- och mittenlag drömmer inte om att få göra ett Täby-slutspel?! Jag är i alla fall en av dem som önskar, hoppas och vill att det ska hända oss. Vissa drömmar blir till verklighet...

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Emlan, jag hänger med då!! :)

2008-04-16 @ 23:27:10
Postat av: Emlan

JAAA, vad glad jag blir=)!! Tänk vad kul om vi kan samla ihop ett riktigt salt gäng och sticka...=)!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback