Ett säkert vårtecken

I helgen drog allsvenskan igång. Det är alltid lite speciellt när den börjar och likaså var det denna gång. Jag satte en tia på HIF, Djurgården, Hammarby och Halmstad och kunde inkassera drygt 200 kr. 1/6 av det ena paret jeans är nu intjänade, vilket inte är helt fel...;)

Blogg.se har inte fungerat på några dagar vare sig det gäller att skriva inlägg eller att kommentera. Det har faktiskt känts lite tomt att inte kunna skriva precis när man själv har velat. Å andra sidan har jag haft en del innebandynyheter att ta mig an så tangentbordet har inte varit helt orört...;) Hade jag inte haft så mycket med min D-uppsats just nu hade det nog blivit en intervju med någon spelare också. Det tar dock lite tid så jag väntar nog med det tills skolan har lugnat sig lite.

VAD HAR DÅ MER HÄNT UNDER DESSA DAGAR?

Åstorps herrar lyckades tyvärr inte att vinna den så viktiga kvalmatchen mot Solfjäderstaden från Motala. Målmässigt följdes lagen åt hela matchen och efteråt jag tyckte faktist lite synd om hemmaspelarna. Tänk att leda en serie i 20 av 22 omgångar och sen falla på ett så snopet sätt i både serien och kvalet. Matchen avgjordes dock genom alla de utvisningar som Åstorp drog på sig. Vid två tillfällen fick de även spela tre mot fem där inte Solfjäderstaden gjorde något misstag. Nu är det bara att ta nya tag och sikta på att hamna överst nästa år istället!

I söndags hade vi fotbollsmatch mot Råå. Det var rena stormen och riktigt svårspelat. I första halvlek rann de flesta bollarna iväg, men i andra lyckades vi få igång ett mycket bättre passningsspel. Matchen slutade 2-1 till vår favör=)



Den första intervjun angående vår D-uppsats är nu avklarad och det var med en revisor från revisionsbyrån Öhrlings. Vi fick en massa information och hela dagen har ägnats åt att sammanställa det. Igår när jag var på väg till intervjun i Halmstad pep varningslampan för att bensinen började ta slut. Jag hade pappas företagsbil som bara ska tankas med ett företagskort, vilket jag givetvis inte hade fått med mig. Skulle jag våga chansa på att bensinen skulle räcka den sträcka jag hade kvar till Halmstad och sen hem igen? Det beslutet vågade jag inte ta själv eftersom jag inte var helt säker vilken säkerhetstank bilen hade. Jag ringde pappa och han sa att han trodde det skulle räcka med att tanka ett par liter. Sagt och gjort, jag stannade på en bensinmack och betalade hela 24 kr för bensinen...

- Det var inte mycket, sa killen som jobbade i kassan...

Nej, jag har glömt företagskortet  sa jag samtidigt som jag lovade mig själv att jag aldrig mer ska tänka för så lite. Rätt pinsamt faktiskt... På vägen hem var jag riktigt orolig för att bilen skulle stanna. När jag kom till Hallandsåsen var mätaren verkligen i botten och jag har hört om folk som inte har klarat långa uppförsbackar då bensinen rinner bakåt. Kul att få bensinstopp där... Jag klarade mig i alla fall hem trots att det på sista sträckan kom lite oroväckande ljud från bilen...



Nu börjar snart min fotbollsträning där jag har förhoppningar om att få snöra på mig mina grässkor. Tänk vad underbart att slippa de studsande bollarna, den rykande grusen och de så otroligt fula skrapsåren som man får på knäna... När vi får gå på grönbete är det verkligen vår=)! Ingen mer snö tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback