En hektisk helg

Denna helg har verkligen gått i ett och jag känner mig riktigt glad över att det snart är måndag. Som student kan faktiskt måndagar vara bra dagar...;)

* Jag vill tacka mina vänner för en helt underbar fredagkväll! Köttfondue och tobleronefondue, är det någon som blir sugen...=)?!

* Fredagens innebandyträning tyckte jag var riktigt rolig. Vi hade bjudit in en hel del nya spelare som fick komma och känna på hur det är hos oss. Av det jag såg hoppas jag att några av dem väljer att satsa vidare i FBC-engelholm. Namnen på spelarna? Det kan ni glömma, det avslöjar jag inte förrän de har skrivit kontrakt...;)

* I lördags hade Jullan fest där jag och Ursin fick lära oss en del nya saker. Att ha hängande "trådar" var tydligen snyggt och för att det skulle bli helt perfekt skulle den rätta blicken infinna sig. Tack för tipsen Gunnar...;)

Jag var körandes och att hitta en parkeringsplats i Helsingborg var lättare sagt än gjort. Jag hittade en liten ficka som jag provade att fickparkera i, men det gick inte särskilt bra så det var bara till att köra vidare. Alla bilar stod som packade sillar och när jag till slut hittade någonstans att stå var det i ett bostadsområde med en kvarts promenad till Jullan. Att bo i ett sånt område, utan att ha en egen förhyrd plats, hade jag aldrig gjort! 

* Dagens fotbollsmatch blev en ren parodi då bollen var varannan gång stannade i den vattendränkta gräsplanen. Spelarna flög som "bambi på hal is" och att vi var lortiga var bara förnamnet. När vi sen som bäst behövde en dusch fanns där inte tillgång till något omklädningsrum. Istället fick vi dra av oss alla våra våta och geggiga kläder, ute på parkeringsplatsen, för att sen hoppa in i bilarna. Med värmen på högsta effekt körde vi den timmeslånga vägen tillbaka till vår egen idrottsplats för rengöring... Blir vi inte förkylda nu lär vi aldrig bli det! Matchresultat? Inget vi tänker ta med oss så därför låter jag det vara osagt...

* Jobb, jobb och åter igen jobb. Nu är det två veckor till min nästa arbetshelg. Jag kan väl inte direkt påstå att jag längtar...


Kommentarer
Postat av: Cornelia

sorry att jag aldrig svarade på ditt sms gummaaaaan! men jag var på släktkalas och det var faktiskt jättetrevligt. vi stack inte förrän 1-tiden, så en vända till helsingborg lockade inte direkt :P men jag antar att ni hade kul, haha. hoppas på en rejäl uppdatering imorgon :) puss

2008-04-06 @ 23:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback