Knas är bara förnamnet!

image55

En bild säger mer än tusen ord, eller vad är det man brukar säga...;) Jag tror dock att jag kan svara för alla när jag säger att lördagskvällen blev lyckad! Vi träffades klockan 15 i hallen där vi blev indelade i olika lag. Inte helt otippat skulle vi skriva en lagsång (alla var väl sådär entusiastiska inför denna uppgift, är inte direkt första gången vi gör detta...). Jag, Tapper, Madde, Andersson, Becca och Tjärna hamnade i samma lag. Till en början gick det riktigt trögt, men när vi blev lite seriösa gick det hur bra som helst. Låten var tvungen att inhålla följande ord: IBC, boll, snygga, kattmat, Jessa och Krille. Vårt bidrag löd så här:

Melodi: Den glider in

Boll rullar in, boll rullar ut, boll rullar in i mål igen
Vi ska kämpa vi ska ge, ni ska få se, vårt snygga IBC
Ohho KATTMAT, ohho JESSA, ohh KRILLE.
Vi ska kämpa vi ska ge, ni ska få se, vårt snygga IBC


När vi hade skrivit klart låten skulle vi åka till stan eller till Maxi för att ställa oss och sjunga låten och skramla ihop så mycket pengar som möjligt. Troligt att vi skulle göra det, eh nej! I "hemlighet" åkte alla istället hem för att duscha och göra sig i ordning inför kvällen. Vi slöt sen upp på Capri där vi skulle äta och dela ut accessoarer till de som skulle invigas. Mitt under middagen kom en militärklädd snubbe in och drev en hel del med oss, innan vi fick fortsätta vårt ätande. Färden fortsatte därefter till Jessa där det var rookiernas tur att bjuda på sig själva... En hel del knasiga saker inträffade, men något helt otippat var det vi fick reda på under en av våra lekar. Vi ställde frågor om saker som hade hänt med spelare i laget och de skulle gissa vem som hade gjort vad. Mitt bland frågorna la vi in denna: "Vilken spelare har varit med i en porrfilm?" Vi som hade konstrurerat frågorna tyckte det skulle vara roligt och se vem som fick flest röster för att vi sen skulle kunna säga att ingen hade varit med utan att vi bara hade skämtat. Helt plötsligt är det en spelare som erkänner att hon faktiskt har varit med, vi bara va?! Snacka om klockrent allt blev! Ju längre kvällen gick, desto högre blev ljudnivån och desto starkare blev drinkarna... Vi begav oss till Bahnhof ganska tidigt, vilket i och för sig inte gjorde något då kvällen sprang iväg i ett rasande tempo. För en del blev det mycket dans, och för andra blev det mycket barhängande...;) Klockan blev tre och det var dax att bege sig hemåt i ösregnet. Mackan bjöd oss på hamburgare och makaroner i takt med att vi lyssnade på musik (eller jag kanske ska säga Babs... Hehe! Snacka om energi!) Tiden rann iväg och efter att ha varit utanför taxistationen i 45 minuter cyklade jag hemåt, klockan var då närmare halv sju.  






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback