Orientering är inget för oss;)!

Igår efter träningen begav jag och Emma oss iväg för att kolla innebandy, Åstorps damer skulle möta FCH. Vår första utmaning var att hitta till hallen. Emma hade skrivit ut en karta med vägbeskrivning och eftersom hon körde fick jag agera kartläsare. Om vi två hittar någonstans är det en stor bedrift, båda har lika kasst lokalsinne...;) Jag måste dock säga att jag är grymt imponerad, vi körde inte fel en enda gång! Vi parkerade utanför Norrehedshallen och gick hur nöjda och glada som helst mot ingången. Vi skämtade lite om att "tänk så är det inte här de ska spela". Vi gick in genom dörrarna och det var helt tyst i hallen. Vi tittade på varandra och fattade ingenting. Eller egentligen hade vi inte kollat upp säkert innan att det var i den här hallen matchen skulle spelas utan det var något som vi bara hade fått för oss. En diskussion om vems fel det var började och jag fick ringa hem till pappa och be honom kolla i tidningen vad där stod. Det visade sig att det var till Högastenshallen vi skulle. Jaha, och hur ska vi hitta dit då?! Pappa visste inte och vi två som trodde va hade hittat rätt direkt var nu inte lika entusiastiska längre. Emma körde i alla fall vänster ut från parkeringen och efter cirka 200 meter tornade den rätta hallen upp sig. Det är helt ofattbart att två tjejer som har noll kolla på allt som har med körning att göra hittade, och det utan karta=)!

Kommentarer
Postat av: scott

hhahahaha ni e för goa :P

2007-10-26 @ 17:26:50
Postat av: Emma

haha ja det var sjukt att vi körde fel... hävdar fortfarande att de inte var mitt fel det där med hallen men måste medge i efterhand att det var rätt komiskt =) ses imon bitti!

2007-10-26 @ 21:40:42
Postat av: Emma

mena såklart att det var sjukt att vi inte körde fel... =)

2007-10-26 @ 21:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback