Karlstad - IBC 2-5

När jag satte mig i bussen hade jag en lugn och behaglig känsla i kroppen. Det fanns ingen som helst tveksamhet till att vi inte skulle greja tre poäng. Alla verkade känna likadant och jag tror att det är en av anledningarna till att vi lyckades. För en gångs skull gör vi en riktigt bra första period där vi till och med gör två stycken power-play mål. Redan där stämde alltså sånt som i vanliga fall har varit mindre bra. Vi fortsatte att rulla runt bollen bra och vår seger kändes aldrig särskilt hotad. En kort stund i tredje perioden var enda gången som vi var lite stissiga, men med hjälp av våra två målsättningar hittade vi tillbaka till vårt lugn igen. Min femma spelade fullplanspress hela matchen och det funkade faktiskt riktigt bra. Egentligen var det kanske inte jätte konstigt då vår femma är just en "löpfemma"... 

Denna match hade vi tre supportrar på läktaren, Herr Wahlström, Max samt Ullis, som numera bor i Karlstad. Det var skönt och veta att där fanns folk på plats som stöttade och trodde på oss!

På lördag kommer stockholmslaget Balrog till Ängelholm. Vi är väl medvetna om att det kommer bli en betydligt tuffare match mot vad vi hade i helgen, men bara för att de på pappret har ett bättre lag än vad vi har ska de inte få styra och ställa med oss. Om vi sliter för varandra och spelar diciplinerat så kommer vi ha all chans i världen att rucka på SM-guldfavoriterna!

Noterbart:
* Köttbullar har i vårt lag blivit något av en nationalrätt.
* Jag höll mitt vad om att inte packa väskan förrän på fredag eftermiddag. Trots att jag gjorde det så pass sent lyckades jag få med mig allt som jag behövde.
* Elle zorrade en gång bakom Karlstads mål, respekt!
* Becca var kanon som "lypsyl-ansvarig" Tack för hjälpen=)!
* På två power-play rörde jag bollen en gång, men min uppgift var ju som sagt att skapa ytor till andra. Om jag lyckades vet jag inte, men jag inbillar mig i alla fall att jag täckte målvakten på Elles skott...;)
* Incidenten där Tojan och en Karlstadspelare stod och räckte finger till varandra. Vad sysslade ni med=)?!
* Min och Marias promenad gjorde att vi missade den gigantiska godisbutiken. Vilken tur att de hade öppet på vägen hem också...
* Matchen till ära hade Emma kapat sin klubba, dock lite väl mycket... Att spela med samma längd som Ursin har på sin är inte det lättaste...Hehe!
* Jag, Scott och Marika hittade till slut vad vi sökte efter. Bås var det inte i alla fall;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback