IBC - Balrog 1-17

Siffrorna talar rätt mycket för sig själv, det var klasskillnad! Balrog spelade ett klapp-klapp spel som gång på gång löste upp vårt försvar. Vår inställning och vilja tyckte inte jag att det var något fel på, men det räckte inte för att få stockholmarna i gungning. Emma gjorde vårt mål och blev dessutom utsedd till matchens lirare. Grattis, det förtjänade du! Becca fick stå sina första minuter i elitserien och det tyckte jag att du gjorde riktigt bra! Några svettiga räddningar hann du med och det är väl inte ett jätte tacksamt lag att göra sin debut mot. Du gjorde det med ett stort hjärta och jag unnar dig verkligen den speltid som du fick. Sen du kom till oss har du utvecklats mycket och det är kul att se din uppåtgående kurva=)! 

Trots resultatet kan jag inte säga att jag tyckte vi var så extremt dåliga som siffrorna visar. Det låter kanske lite konstigt, men jag känner mig ändå nöjd med vissa delar i matchen. Så för att se det positiva i det negativa tycker jag att vi nådde upp till två av våra målsättningar (att våga stå upp för varandra samt vara positiva). Vårt sista om att vi skulle spela med respektlöshet infriade några, medan andra inte gjorde det fullt ut. Det var ett svårt mål då vi vet att de har en åtta till tio landslagsspelare i sin trupp medan vi bara har en, Elle i U19-landslaget. Egentligen ska det kvitta i en match som denna, men att ta bort all respekt för ett sånt gäng är inte lätt. Att det fällde avgörandet tyckte jag nog inte utan det var andra faktorer. Mitt eget mål, att spela ett tufft närkampsspel över hela plan, känner jag att jag infriade. Visserligen är min spelstil rätt hård i sig, men viker jag minsta lilla är det mycket annat som inte fungerar för mig. Att vinna en närkamp eller få en motståndare på fall höjer mitt självförtroende och hjälper mig att våga göra saker som jag inte hade gjort annars. Just tuffheten är alltså en central punkt för att ta mig framåt och därför också ett bra mål.

Att gräva ner sig efter en sån här match har vi inte råd med utan vi får istället ta med oss den lektion de gav oss om hur innebandy ska spelas. I både med- och motgång lär vi oss något nytt som hjälper oss att komma närmre slutmålet. På lördag sätter vi oss i bussen för att åka till Umeå där fjolårets finallag IKSU väntar. Det kommer också att bli en hård match, men vi vet att vi kan om vi vill. Jag vägrar att förlora med förnedringssiffror fler gånger och det finns inte en chans att jag åker så många mil för att inte anta utmaningen om en seger!

Kommentarer
Postat av: Pillan

Hej vännen!Ville bara berätta så kul det är att vara här inne och läsa,har varit och titta tillbaka på vad du skrivit=)!Love U!Puss puss

2007-11-26 @ 17:50:05
Postat av: Ingrid i Ume

Grattis Engelholm med en spelare med den inställningen, du fick mig att skriva ett inlägg... en hyllning till dig.
välkommen till Umeå, tror det blir kamp

Postat av: Balrog

Bra inlägg, ni var inte så dåliga som alla tycks tro. Vi är supernöjda med matchen då vi lyckades med det mesta som vi jobbat på. Vi hade en kanondag helt enkelt. Ni kommer igen, var så säkra! Tack för en trevlig tillställning.

2007-11-30 @ 15:39:24
Postat av: Becca

Fan vad söt du e Emeliutt! :) tack så jättemkt.. glad för att ni alltid stöttar mig!

2007-12-08 @ 21:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback