Roliga historier på gymmet

Dagens träningspass blev ett besök på gymmet. Trots att det var söndagförmiddag blev det rätt händelserikt och jag hann inte mer än dit förrän en av grabbarna (stämmer Madde och Emma, det var fightkillen...) säger att han har stenkoll på var jag har varit i helgen. Han bor ungefär mittemot Elina och hade tydligen sett mig där. I denna stad är det inte lätt att vara anonym...;) I slutet av passet kör jag igenom vårt bålstabilitetsprogram. Samtidigt är där en som kör liknande övningar sidan om mig. Efter ett tag börjar han prata och frågar en hel del om vår försäsongsträning. Jag som inte har så bra koll frågar efter en stund vad han sysslar med och det visar sig att han spelar i Rögle... Jag tror att han räknade med att jag skulle veta vem han var, men jag har som sagt noll koll på hockey i allmänhet... Hoppas inte han tog illa upp i alla fall=) När jag sen kom hem var jag tvungen att kolla upp vad han hette och det visade sig att det var en av de mer kända namnen också, eller i alla fall ett namn som man ofta läser i tidningen... Nej, de var inte Kenny Jönsson, han känner jag igen...;) Jag fick höra en del om hur Rögle försäsongsträna samt att de bland annat hade LG som fystränare. Deras sista gemensamma pass, innan deras individuella träning drog igång, var inte att leka med. Jag ska aldrig klaga på våra löpningar! På förmiddagen hade de sprungit en mil och därefter kört olika sorters bollspel. På eftermiddagen hade det varit dags för ett cooper-test innan de avslutade dagen med ett beep-test på stranden(!). Hälften hade spytt och jag kan inte säga annat än att jag förstår dem...! Du har takterna kvar LG, jag är dock glad över att de idéerna inte existerade under fotbollsgymnasietiden...;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

emelie, har du inte lärt dig att du måste skriva vem det är!!!!Kul att se dig imorse, ta det lugnt med träningen bara! Puss

2007-06-25 @ 07:48:06
Postat av: Emma

haha fan varför var inte jag på gymet eller varför är aldrig jag där när det händer en massa... eller i fre var där oxå en del bekanta ansikten.... för oss iaf.. föresten den först nämnda killen är mysko....haha träning i veckan? puss

2007-06-25 @ 13:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback