Hektisk vecka som mynnar ut i semester=)

Jag har inte gått under jorden även om det kan verka så på min ouppdaterade blogg... Det har varit full rulle hela veckan och idag känns det bara tomt över att inte ha något som jag måste stressa iväg till. Jag hoppas att vädret blir bra för vad ska jag annars göra under en tre veckors lång ledighet?! Givetvis kommer innebandyträningarna att fylla en stor del då vi drar igång nästa vecka igen efter fyra veckors egenträning. Det ska bli roligt att träffa alla igen och slippa lägga ner så mycket tid på den individuella biten.

Jaha, vad har då hänt denna vecka? Förra lördagen var det födelsedagsfirande hemma hos Martina i Helsingborg. Det var en mycket trevlig kväll där alla var så grymt mätta när vi skulle hem. Det blev tyvärr ingen utgång eftersom jag skulle upp och jobba, och nästan alla följde i mitt fotspår att åka hem istället. När jag skulle släppa av min sista passagerare, Pillan, blev vi sittandes i bilen ett rätt bra tag. Vi snackade om det mesta (även om mycket handlade om en viss händelse...) och vi konstaterade att vi nog fick ta en av våra traditionella "Pillan-Emlan kvällar". Under tiden vi satt i bilen kom det ett par personer gående, när de såg att det var vi öppnade de dörren direkt för att få lift till Bahnhof. Bilen bagav sig därmed vidare ner till stationen där vi lämnade av dem. (Bengan, du skulle ha varit med för den ena av dem var den personen som vi diskuterade tidigare under kvällen som du inte visste vem var...)

Hela denna vecka har det var innebandylägret Camp Öresund. Vi i dam- och herrlaget ska hjälpa till med diverse saker och i måndags innan mitt vanliga jobb var det alltså min tur. Som uppgift fick jag skjutsa ungarna mellan de olika idrottshallarna. Även fast det var minibussar vi körde så lyckades jag klara ut det utan några större probem (om man bortser från att jag inte fick i backen när alla 80 barn stod och väntade...Hmmm, var något med en knapp som skulle tryckas ner samtidigt... Var ju inte så lätt för mig att veta så fick be en av ledarna om hjälp...Haha...men det bjuder jag på...) Ni som känner mig väl vet även om att mitt lokalsinne inte är det bästa. Det var därför ganska komiskt att jag körde först av alla de fem bussarna när vi skulle till Magnarp. Tro det eller ej, men jag körde faktiskt inte fel en enda gång...Haha! De minsta killarna "slogs" om vem som skulle sitta i framsätet och till min förtjusning var det min favorit som drog längsta strået;) Jag och Kevin har tidigare varit trogna supportrar till våra brorsors fotbollsmatcher. Han är så gó och söt! (synd att han inte är äldre...Hehe!)

I övrigt har det varit mycket jobb i veckan. I onsdags var jag hemma hos Pillan i Hillarp där vi grillade och hade lite girl-talk. Senare på kvällen slöt Oskar upp och drog sina historier...Haha...kul var det i alla fall=)!

I torsdags bjöd Elina mig på middag efter ett tolvtimmars arbetspass. Det blev lite TV-tittande innan jag var tvungen att åka hem och lägga mig. Jag hade nämligen en lika lång jobbedag på fredagen.

På tal om fredagen så blev den lika fullspäckad. Efter jobbets slut hämtade jag upp Öster och Babs för att släppa av de i Ängelholm. Tydligen tyckte de att jag var en aning stressad, men det var i alla fall inte mitt fel att jag höll på att krocka. Fy säger jag bara, det var riktigt nära ögat! När jag kom körandes inne på Statoil i Ängelholm var det en bil som svängde in på min körbana. Med bromsen i botten ven det i ljulen och den mötande bilen svängde snabbt över på sin körbana, dåre!!! Väl här hemma gick det i ett rasande tempo och jag mötte upp Emma när klockan var kvart över nio. Vi åkte till Bahnhof där det var grillad mat som väntade=). Det blev en trevlig kväll, dock var det värdelös musik som gjorde att man blev både trött och seg. Myggorna hade också letat sig dit och jag är tveksam till om jag någonsin har haft så många bett som jag har nu... Det kliar verkligen överallt! Jag var hemma relativt tidigt, strax innan tre, då vi kände att vi hade varit på Bahnhof tillräckligt. Det blev en kort natt då jag började jobba klockan 8 dagen därpå. 

Gårdagens kväll gick i lugnets tecken. Först var det grillning tillsammans med han som har byggt vårt uterum samt en annan familj, sen hade jag och Emma filmkväll. Det var riktigt nära att vi inte fick igång DVD:n och jag kan inte säga annat än att det är puckovarning på det... Vi kopplade, men fick inte fram någon bild eller ens någon tid på DVD:n och vi kunde inte förstå vad som var fel. Efter mycket prövande hittade vi ännu en scartkontakt som vi ansåg skulle vara den rätta. När vi nästan hade gett upp undersökte vi sladdarna ordentligt och då såg vi att de två "olika" scartkontakterna vi hade provat var samma bara det att vi använt olika ändar. Med andra ord var den inte inkopplad i TV:n... När det ljuset gick upp för oss var det inga problem att få igång filmen=)


Kommentarer
Postat av: Elina

Du o Emma, vad ska jag säga...;)?! Längtar till lördag! Love you! Puss puss!

2007-07-22 @ 19:31:46
Postat av: Emma

Väla imon!! =)ses då! =)

2007-07-22 @ 22:05:07
Postat av: bengan

Har suttit hela dagen på jobbet o funderat över vem det va vi pratade om som jag inte visste..? påminn mig????!!!!!!

2007-07-24 @ 13:18:51
Postat av: Pillan

KROCKA???Emlan farlig i trafiken?!Tur att allt gick bra=)!Äntligen har du börjat skiriva lite igen,kul=)!
Måste höras snart längesen nu:(!Hoppas ni hade kul på bahnhof...ngt kul skvaller=)?
Love U!
Puss Kram

2007-07-25 @ 14:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback