Aj om de hade trillat på mina tår...

Jag hade lovat hjälpa pappa med att hämta stenar uppe på Granngården. Jag hade fått en beskrivning om var de skulle ligga någonstans och när jag väl hade hittat dem började jag lasta upp dem på vagnen jag körde. De var inte några små lätta utan de var stora bumlingar som vägde cirka 15 kg/st. Fyra stycken skulle jag ha med mig och när de var pålsatade på vagnen var det bara till att köra vidare till kassan, men det var lättare sagt än gjort! Inne i affären fanns där en liten ramp som jag var tvungen att köra över och jag tänkte att: "Här gäller det att ta i från början så att jag kommer upp med hela lasset". Jag tog sats och det såg ljust ut när vagnen styrde uppför, men rätt som det var hamnade den lite på sne och en efter en trillade stenarna ner. Som det lät! Turligt nog var där ingen som såg mig och jag var snabb med att köra upp den tomma vagnen ovanför rampen för att sen bära varje sten uppför och lägga på dem igen innan någon skulle komma. När det var fixat var det bara raka vägen till kassan för att betala,innan jag försvann fort där ifrån=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback