Håll ordning!

Allt var tipp topp här hemma innan jag åkte iväg i helgen. I söndags kväll när jag steg in genom dörren så möttes jag av ett antal skor som låg slängda, handdukar på golvet i badrummet, kläder på stolarna, disk som inte hade satts in i skåpet, toarulle som inte hade orkats bytas (inte så sror grej egentligen, men själva principen. Hur jobbigt är det på en skala?!), fläckig spis osv. Mamma och pappa är på semester vilket betyder att det bara är jag och brorsan som är hemma och att få honom att hålla ordning efter sig känns som ett omöjligt uppdrag. Det finns inget mer irriterande än när man har plockat undan allt samt städat och fem minuter senare så är det "någon" som har lyckats att stöka upp igen, hopplöst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback