Träningsläger

Under påskhelgen bär det iväg på träningsläger med fotbollen. Om jag inte har helt fel för mig så är detta den kortaste resan, som i alla fall vi från Ängelholm, har gjort då det denna gång blir Tisvildeleje i Danmark. Förut har det varit allt ifrån Holland och Tyskland till Polen, men oavsett var vi har hamnat så har vi haft det grymt kul! Genom årens lopp har vi fått med oss många minnen och några av de mest omtalade listas nedan:

* Hemmavi. Nej, jag heter Emelie!
* Tvillingduscharna med side by side. Gud så fina sångröster vi har Bengan...;) Haha!
* Hela båtresan till Polen är ett kapitel för sig. Det räcker jag tänker på de dagarna så får jag ett leende på läpparna=)! Det var tur att våra coacher, Inge och Eva, var så duktiga på engelska...;) Flytta på er, det är vår plats! Snowball... Rumshytter!
* Jag struntar i vad ni gör på kvällen/natten, bara ni kommer till frukosten! Vem uteblir, jo tränare Syltan som är helt avtuppad inne på sitt rum...
* Rum nummer 19, kommer ni på fest eller...
* Det brinner!!! Förvaringsstället för väskor var för vissa ljushuvuden på spisen. En i vårt lag hade därefter råkat sätta i spiskontakten istället för kylskåpssladden (för att kyla dricka medan vi var och åt...). När vi kom tillbaka till vårt boende och öppnade våra rum bolmade röken ut. Vi var snabbt inne för att hämta ut våra saker och under tiden vi väntade på brandbilarna kläcker Bengan ur sig: Jag måste bara in och hämta mitt spray! Det var väl i och för sig en god tanke då du tänkte på att det kunde explodera, men att du sa det så som du gjorde har gått till historien...;)
* Vi fastnade i tullen på väg hem från Tyskland. Det var en himla tur för vårt lag att vi just i det tillfället inte satt i vår egen buss (där all vår dricka förvarades) utan vi hade åkt snålskjuts med ett annat lag. De fick lämna tillbaka mängder av flaskor samtidigt som höga böter utdelades. Det mest klockrena var ändå killen som samlade på sand från olika platser i världen och han togs som smugglare av knark...Haha, pinsamt!
* Poliser med dragna vapen jagade hela vårt lag, inkl. våra tränare, då vi hade lite party på vårt hotell. Men som vår coach sa; Det är ju bara dopning! Hehe, typiskt dem...;)

Detta var som sagt bara ett axplock av allt som upplevts och listan kommer säkerligen att bli längre efter årets läger=)! För er som undrar: Ja, vi tränar också när vi är iväg...;)! 

101060-11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback