Helgen

Tidigt i lördags morse satte vi oss i bussen för att åka upp till Stockholm. Denna gång hade vi fått VIP-bussen som annars Rögle brukar ockupera, skinnsäten och soffor kändes riktigt lyxigt=)! De första fyra timmarna ägnades åt sömn innan uppladdningen började. Dagens motstånd stod serieledarna Balrog för och det blev som väntat en förlust, 10-1. Det finns inte så mycket att säga om denna match mer än att det är skillnad mellan toppen och botten... Efter matchen var det buss igen innan vi steg på båten som skulle ta oss till Gotland. Vi kom fram till våra stugor vid midnatt och jag måste säga att jag börjar känna mig rätt hemma på den där ön. Om jag inte har helt fel för mig så var det femte gången vi var här med laget. Det blev läggdags direkt och jag tror inte att det var någon som hade svårt för att somna, själv var jag i alla fall dödstrött! På morgonen var det promenad och frukost och därefter dax för match igen. Uppvärmningen kändes riktigt bra och känslan var att vi denna gång skulle vinna över Endre. De är ett lag som är riktigt hemmastarka vilket de har bevisat varenda gång som vi har gästat. Även denna gång lyckades de 600 åskådarna bärga fram laget till en 9-4 seger. Riktigt rättvist kändes det inte då de fick en hel del enkla mål samtidigt som vi istället satte våra bollar i både ribba och stolpe. Förhoppningsvis vänder vår otur lagom till nästa match igen;)! Drygt tre timmars båtresa samt 4.5 timmes bussfärd tog det innan vi åter var hemma i Änglastaden igen.

Det har hunnits med en hel del "skitsnack" i helgen, inte minst på båten...;) Jag, Emma, Toyan och Karin tog oss igenom det mesta och som tur är agerade en av oss Sherlock Holmes...;) Mobiler är bra ibland=)! Lite kommentarer från helgen finns nedan, dock med betoning på lite...;)!

Emma, vi får nog krydda på med frukt...Haha... och då hade vi redan så mycket att vi hade kunnat göra en fruktsallad=)!

Bjuda, bjuda inte... Viska;)!

Båt, på... Jag börjar få lite mycket influenser från dig nu Emma...;)

"Hur ska vi komma in i omklädningsrumet då, där är ju låst? - Använd nyckeln ni har i handen vet ja..." Hehe, klantigt var bara förnamnet!

"Det var lågt! Fett!" 


Känns trots allt lite sorgligt att våra resor för denna säsong är slut (jag tror att vi klarar kontraktet utan kval), då jag har fått med mig så många minnen och haft riktigt roligt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det har faktiskt varit en jätte rolig säsong trots alla långa resor så har vi haft grymt kul på dem!! =) och denna resa var inget undantag... haha det med nyckeln var pinsamt..haha så trötta vi måste varit... fika imon. seger PÅ lör! =) ses imon puss

2007-02-28 @ 22:37:01
Postat av: emma (igen)

Vem var föressten Sherlock? =)

2007-02-28 @ 22:37:55
Postat av: Emlan

Till Emma: Hehe... jag syftade på Karin när det gällde Sherlock...;) Hihi...helt oskydig såg hon ut men de skulle bara ha vetat...haha! tur hon hade mobilen med sig;) ses snart! puss

2007-03-01 @ 16:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback