Pixbo - IBC 6-1

Så var det dax för sista matchen innan juluppehållet, ett "derby" mot göteborgslaget Pixbo. Jag hade med mig lite supportar i pappa, farmor och farfar. Det var farfars födelsedag, men han sa att han hellre ville följa med och kolla på vår match än att fira sin dag. De tyckte det skulle bli spännande att få åka med spelarbussen och hade sett fram emot det ganska länge, ni är för kära=)

Pixbo fick ett ganska tidigt power-play mål, vilket kändes lite snopet. Om vi hade kunnat hålla tätt bakåt en längre stund och kanske till och med fått in några av våra frilägen så hade matchbilden säkert varit annorluna. Jag säger egentligen inte så mycket om att vi förlorade då det kändes ganska rättvist, men tävlingsmänniska som man är vill man ju alltid vinna...! Om jag ska plocka fram något från matchen tyckte jag att vårt försvarsspel fungerade rätt bra. Visst att Pixbo skapade många chanser, men vi låg ändå där och störde dem. Min femma spelade 1-1 och det bör vi vara nöjda med, förra Pixbo-matchen var det ju vi som läckte...

Nu är det i alla fall juluppehåll och vi får väl se vilka dagar det blir gemensam träning. Nästa match är inte förrän den 12/1 så vi har ju tid att förbereda oss inför de viktiga returmötena. Det är en hel del nyckelmatcher i rad och där är några lag vi ska ta vår revansch på!

         

Kommentarer
Postat av: Emma

Ser att bilderna kommit upp..... =) nu ska jag snart iväg och jobba! GOD JUL på dig! föresten tänkte träna imon om du vill med.,,, men vi hörs av.. puss

2007-12-24 @ 13:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback