En jobbig krock som leder till ett svårt val

Under de 3.5 år jag har läst i Halmstad har inget obligatoriskt skolmoment lagts samtidigt som vi har haft innebandy. Lördagen den 12/1 kl.16 ska vi möta Dalen hemma. Vi har alltid haft tenta mellan 9-14 så vi kände att vi hann med både ock denna gång med. Nu visade det sig tyvärr att tentatiden är mellan 14-19. Hallå, vad tänker ni på? Ska vi skriva en lördagkväll, riktigt rått! Vi kommer i alla fall försöka göra allt vi kan för att vi ska få göra den på morgonen istället. Om vi kan sitta i en sal där någon annan klass ändå skriver blir det inget extra jobb för skolan. När klockan är 14 lämnar vi in vår tenta och sitter sen kvar i 40 minuter (man får vara max 30 minuter sen till en tenta, alltså fram till 14.30 finns det en möjlighet att förmiddags- resp. eftermiddagsstudenterna kan stöta på varandra) Risken för att vi ska möta någon som ska göra den på eftermiddagen är då som bortblåst. Om tentavakterna vägrar sitta kvar de extra 40 minutrarna för att "passa" oss kan de ju alltid följa oss till en sal där de har tenta på eftermiddagen. Nu ska vi bara till att övertyga våra lärare om att detta skulle vara en bra lösning... Jag hoppas verkligen att de ställer upp på det!

Madde har redan tagit beslutet om att hon kommer att välja tentan före matchen. Jag är mer kluven och vet inte riktigt vad jag har tänkt göra. Hjärnan säger en sak och hjärtat säger en annan...


Kommentarer
Postat av: nelle

åh vilken fin avslutning, emlan! :) jag hoppas på att du väljer matchen, hihi. puss

2007-12-19 @ 21:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback