24 december

Det är julaftonsmorgon och klockan ringer 06.25. Jag går direkt och kollar i min julstrumpa för att se vad tomten har lagt för paket detta år (Det blir jag aldrig för gammal för...) Jag slänger på mig mina träningskläder, sätter MP3:an i öronen, som dagen till ära är fylld med en massa jullåtar, och går ut. Det är inte ett hus som lyser och inte en bil som kör förbi mig under min 40 minuters långa joggingtur. När  jag kommer hem är det dax för frukost, som bl a består av mammas hemmalagade risgrynsgröt,  samtidigt som jag ser sista avsnittet av julkalendern. Vilken härlig morgon!

Jag är en riktig julmänniska och tyckte väl att det kändes lite halvtråkigt att åka iväg för att jobba en dag som denna. Det var i och för sig bara mellan 8.30-12.00 så var trots allt inte så farligt. Efter jobb hade vi lite jullunch här hemma och en allmänt mysig familjestund. När klockan blev 15 var det givetvis Kalle Anka som fick uppmärksamheten innan vi åkte till Farmor & Farfar för att tillbringa kvällen där. Det bjöds på massor med god mat och det blev precis så som man vill att en jul ska vara. Alla verkade nöjda med sina julklappar, och så även jag=)! Något som glädje mig var mammas reaktion på det hon fick från mig och Philip. Vi hade egendesignat en kalender till henne och hon blev rörd till tårar när hon såg den. Finns det något roligare än att ge bort saker som blir så uppskattat?!

Nu börjar ögonen ge vika och det är tid för sängen. Det kommer en dag imorgon också som jag ser fram emot väldigt mycket. Julmiddag med Mormor & Morfar och därefter party hemma hos Elina. Kvällen kommer förhoppningsvis sluta med utgång, var det blir får vi dock se...

GOD JUL

         image77                                                                 


Kommentarer
Postat av: Pillan

Vad fint skrivit vännen!Jag älskar med julen!!=)
En riktig god jul på dig!!!
Love U!
Puss puss puss

2007-12-25 @ 22:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback