Båstad Outdoor Open

Helgen som jag har sett fram emot så länge är nu över. Vädret har varit kanon hela tiden och vi har alla blivit smått brända lite här och där...;) På fredagen åkte jag upp så att jag var där till första matchen klockan nio. På eftermiddagen hade vi vår första match där Landskrona stod för motståndet. Vi gjorde vad vi skulle och vann med 2-0. Min egen insats var under all kritik och det märktes att man inte hade vant sig vid underlaget. Huvudsaken var i alla fall att vi gick segrande ur kampen! Resterande del av eftermiddagen gick åt till att sitta i gassande sol på en varm läktare och kolla matcher. Det är helt underbart att en regnig sommar helt plötsligt blir en solig sommar till alla innebandyälskarnas egna helg! Vår andra gruppspelsmatch hade vi "fått äran" att spela kvart i åtta på kvällen. Inte det roligaste att lira så sent kanske, men bra gick det i alla fall. Vi slog Halmstad med 5-3 och det var inget snack om saken vem som var det bästa laget. Jag gjorde dessutom ett mål, vilket inte är särskilt vanligt i innebandysammanhang... När matchen var slut åkte jag hem till Ängelholm för att ladda inför lördagen. Även denna dag startade matcherna klockan nio och jag var givetvis på plats för att kolla=) Vår sista gruppspelsmatch var på eftermiddagen och där det mot Warberg blev en tredje seger med 4-2. Helt otippat gör jag både en assist och ett mål. Det var riktigt kul att spela och golvet kändes inte så främmande längre=)! Pillan och Jenne, det var riktigt kul att träffa er där uppe!

På kvällen var vi ett gäng som hade bokat bord på restaurang Loftet. Vi var ju tvungna att fylla på med mat innan vi skulle fylla på med vätska...;) För egen del blev det dock en lugn kväll ändå. Att vi hade kvartsfinalmatch dagen efter satt i bakhuvudet och ett glas vin och en cider var tillräckligt för mig. Vid elva begav vi oss till Peppes där det blev en hel del dans, men så varmt där var inne! Max tre låtar, sen var man tvungen att gå ut och svalka av sig... Aja, trevligt hade vi i alla fall=)! Toyan och Emma bodde på hotell Skansen och jag sov hos dem på natten. Super gulligt av er att jag var välkommen!  Vi somnade som stockar alla tre och när det var dax för frukost måste jag ändå säga att jag kände mig riktigt pigg. Toyan höll med mig, men det gjorde inte Emma...;) Kvartsfinalen var inte ett dugg rättvis. Det kändes som att vi hade det mesta av spelet och att Olofström backade hem och kontrade. Tyvärr lyckades de vinna med 3-2 och det är fortfarande lite trist att vi inte fick mer än en match på söndagen. Vi får bara ta nya tag, det är trots allt inte nu vi ska vara som bäst utan när serien drar igång. Till vårt försvar kan ju sägas att vi inte spelade 2-2-1 systemet som vi har gjort de senaste två säsngerna utan istället körde 2-1-2. Försvaret blev emellanåt lite rörigt, men det ska vi nog få rätt på allt eftersom vi gör fler träningar och matcher. Nu är det ett år kvar till nästa års Båstad Outdoor Open, och jag kommer längta lika mycket till det som jag har gjort detta år=)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback