Helgen

Igår förmiddags var det skola med juridikkurs på schemat. När jag kom hem var det till att direkt sätta på sig löparskorna. Vi har fått i uppdrag av innebandyn att under helgerna genomföra ett individuellt fyspass. Med tanke på att jag har seriepremiär med fotbollen imorgon så kändes inte lördagen som en jätte bra dag. Det blev drygt en timmes joggingrunda, men jag måste nog säga att distanslöpning är nog något av det tråkigaste jag vet. Kortare intervaller och backträning passar mig mycket bättre vilket i och för sig lär komma senare i sommar=)! När jag väl var hemma blev det styrka med inrikting bålstabilitet.

På kvällen drog Elina och jag på oss vinterutstyrslen för att åka och stötta Munka i fotbollsmatchen mot Stidsvig. Det var rysligt kallt och tårna var som isbitar när vi kom hem. Det är i alla fall roligt att fotbollssäsongen är i gång=)!

Idag (lördag) var det jobb till klockan fyra innan jag skyndade mig hem till SM-finalerna i innebandy samt HIF-Djurgården. För damerna gick guldet till Rönnby efter en spännande straffläggning. Tyvärr såg jag inte matchen då den gick under min arbetstid, men jag passade på att ta rast just när straffarna började. Väl här hemma blev det till att zappa mellan herrarnas SM-final och HIF-matchen. Jag måste dock säga att det var innebandyn som tittades på största delen. Att Täby skulle spela SM-final var i början på säsongen svårt att tänka sig. Jag unnade verkligen de att vinna och med drygt två minuter kvar av matchen såg det ljust ut. Warberg vände och kunde ta hem titeln, till säkert mångas besvikelse. Täby har under detta slutspel spelat sig in i många hjärtan och har förhoppningsvis kommit dit för att stanna!

Ikväll har det varit laddning inför morgondagens seriepremiär med fotbollen, jag är grymt sugen på att spela! Jag har mycket revansch att ta då förra säsongen resulterade i ett skadat knä efter bara någon månads spel. Vi beger oss till Kågeröd och det hade suttit fint med en trepoängare=)! Tjejer, imorgon är den dag vi väntat på under hela grussäsongen!

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag e grymt laddad gumman, speciellt efter våra myskvällar denna helgen;)! Nu ger vi järnet o sen har vi 3 poäng, snart ska vi åka...! Love you! Puss puss<3

2007-04-22 @ 10:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback