Lyckat

Lördagen började med att Emma och jag tog vår vanliga innebandytur... En mysig dag med en perfekt laddning inför vår egen match på kvällen! Efter fem bortamatcher så skulle vi äntligen få spela hemma. Uppvärmningen var grym och man riktigt kände hur spända och förväntansfulla alla var. Att motståndarna, IKSU, skulle vara bra hade vi väntat oss (SM-guld 04/05 och 05/06) men detta var något enormt. Efter 11.17 in i första perioden tittade jag på klockan för att se om det inte var paus snart, men icke så nicke... Jag var så trött och har nog aldrig haft så hög puls efter tio minuters spel... Haha! Som någon har sagt så är ju bollen rund och den blir aldrig trött... Det stämde riktigt utomordentligt=) Vi förlorade till sist med 8-1 men vi var väl alla hyfsat nöjda med vår insats ändå. Jag var dessutom ytterst nära att få göra mitt första elitseriemål nånsin, men målvakten gjode tyvärr en reflexräddning. Min vanliga otur... Efter matchen var jag lycklig, jag blev utsedd till matchens lirare=) För mig var det riktigt stort! Jag fick bland annat blommor vilka jag gav till farmor och farfar som hade stöttat mig på läktaren. Så kul att se hur rörda och glada de blev! Måste passa på att tacka alla som var och hejade på mig den matchen, det betydde verkligen mycket. Ni stöttar mig i vått och torrt och finns i stort sett alltid på läktaren oavsett om det gäller fotboll eller innebandy.

Kvällen fortsatte med fest tillsammans med ett härligt gäng brudar=)! Kameran var som vanligt med och när jag tittat på korten så här i efterhand så är det kul att se vad inspirerade folk blir med lite sprit i kroppen...Hehe! Bahnhof var som vanligt lyckat och det var dans och mingel hela kvällen...=)!

Helgens middag: Babs, Engström och jag väntyade en halv timme på Statoil för att få en kryddig korv. När vi väl fick den så var dressingen slut och korven var alldeles för stark för min smak... Vi fick i alla fall lära oss allt om överfallslarmen och timpengen som personalen har där...Haha! Engström, glöm inte inbjudningskorten till nästa gång;)


Kommentarer
Postat av: Nelle

Nu börjar det att likna något! :) Ses imorgon gumman. Puss (L)

2006-10-16 @ 22:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback